20 Ağustos 2011 Cumartesi

Koca Salata


Ramazan ayının girmesiyle herşey ve herkes değişiyor sanki. Paylaşımlar artıyor, anlayış ve sukunet daha bir ön plana çıkıyor. 2 kişilik çekirdek ailemizde bu durumu özellikle gözlemledim. Birbirimizin işlerini kolaylaştırmak için, ev işlerini paylaşmak için eşimle aramızda çok hoş bir uyum var. Şükürler olsun.

Eşim ev işleri konusunda genelde bana çok yardımcı olur ama söz konusu mutfak olunca arkasına bakmadan kaçardı. Ramazanda karnı çok acıktığı için mutfağa pek sık girer oldu. Ben iftar hazırlığı yaparken hep yanımda olduğu için, "şu dolaba uzanır mısın, şu tabağı verir misin" gibi ricalarıma "bugün salatayı sen yapar mısın" cümlesini de ekleyince, önce isteksiz olan sonra da rahatsız olduğum için bana kıyamayıp cesarete gelen eşim bu şahane salatayı hazırladı. Aslında kendisi bir çoban salata. Ama ekstra büyük doğranmasından ve bir sevgi yemeği olmasından mütevellit adını "koca salata" koydum. Tarifini de paylaşmadan olmaz tabi ki :))

Koca Salata;
Domates, salatalık, soğan, maydanoz istenilen büyüklükte beyefendiler tarafından doğranır. Üzerine zeytinyağı, limon ve tuz eklenir. İçine sevgi katılır, iftarda görücüye çıkartılır :))  Hepsi bu kadar, afiyet olsun :))

1 yorum:

  1. :)))))))))))) ne güzel olmuş ellerine sağlık eşinin valla güzel görünüyor:))

    YanıtlaSil