yemek tarifi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
yemek tarifi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

22 Haziran 2013 Cumartesi

Fuska Mutfaktadır

-Bu yazı, hafıza kartı sorunsalını bir cımbız yardımıyla çözebilen, bunu akletmesi 1.5 ay süren  Fuska'nın son bir ayda yaptığı birkaç hoş şeyi barındırır.-

Bizim evde en büyük sorun akşamları yiyecek bir şeyler hazırlamaktır. Yemek tariflerindeki malzemeler evde olmayınca, evdeki malzemelerin bir araya gelmeleriyle kendiliğinden tarifler oluşur. Bazen hüsranla sonuçlansa da bazen böyle iştah açıcı renkler bir araya gelir, değişiklik sevenler için bir salata alternatifi oluverir. 
Ispanak, kıvırcık, pancar... Ben yaptım, oldu :)



Haftasonu misafir gelecekse benim için bayram vardır. Pasta börek sevmeyen eşim yüzünden yapamadığım ne varsa yaparım. Bu da şahane bir kurabiye, beni hiç utandırmaz, tarifi hep tutar.


Kurabiyeleri kendisi için pişirdiğiniz centilmen bir küçük bey, papatyaları anneannesinin bahçesinden toplar ve "yengeciğim bunları senin için topladım" der. Ve herşeye değer...


Eşimin nadir sevdiği tatlılardandır puding. İçine dışına sevgimi kattım, belli oluyor mu :))


2 Ekim 2012 Salı

Bayat Ekmek Değerlendirme Projesi-2 / Yumurtalı Ekmek

Evimizdeki en keyifli öğün pazar kahvaltılarıdır. Geç kalkmak, geniş zaman diliminde, koşuşturmadan kahvaltı hazırlıyor olmak, bu öğünü benim için en güzel öğün yapıyor. Bir de artık söylenmelerimle başa çıkamayan eşim her pazar elini taşın altına koyuyor, bilfiil bu hazırlığın içinde yerini alıyor. Bu da benim için keyif vesilesi :))
Bu pazarda eşim elini koluyla birlikte taşın altına koydu, bütün kahvaltıyı o hazırladı. Ben de küçük bir jest olsun, hem de bayat ekmeklerim değerlensin diye, son dakikada bu yumurtalı ekmekleri hazırladım. 


Benim çocukluğumun en sevdiğim lezzetlerinden biridir bu ekmekler. Eşimse meğer hiç sevmezmiş yumurtalı ekmeği. Anlayacağınız mal deliye kaldı, hepsini afiyetle mideme indirdim:))

Dilimlediğiniz ekmekleri yumurta+süt karışımına bulayarak yağda kızartıyorsunuz hepsi bu.


27 Ağustos 2011 Cumartesi

Kadir Gecesi Tatlıları - Fırın Sütlaç / Damla Çikolatalı Kek

Öncelikle Kadir Gecemiz mübarek olsun. İnşaallah layıkıyla geçirebilmişizdir. 


Dün akşam kandil olduğu için tatlı yapma fikri vardı bende. Hiç yapmadığım fırın sütlacı denemeye karar verdim ki eşimin en sevdiği benim de en sevmediğim tatlılardandır kendisi. İnternette tarifi aradım, Devletşah'ın harika fotoğraf çekimiyle sitesine koyduğu tarifi denedim. (Tarif için Devletşah'a uğrayabilirsiniz, buraya tarif yazmayacağım.) Yalnız bana biraz fazla katı geldi, bir dahakine pirinç miktarını azaltacağım. Onun haricinde başarılı bir çalışma oldu kendisi. Eşim bayıla bayıla yedi, ben de tadına baktım hiç fena değildi ;)


Fırın sütlacı hale yola soktuktan sonra, benim başım kel mi diyerek işe giriştim. En sevdiğim, bol malzemeli keklerden birini yaptım. 



Daha doğrusu ben de çeşitli kek tarifleri yoktur. Ana maddeleri hep aynı, fındık fıstık gibi yan ürünleri değişebilen kek tarifim var. Bankodur her zaman, beni yarı yolda bıraktığını hiç görmedim bu vakte kadar. Tarifini isterseniz verebilirim, istemezseniz boşuna kafa ütülemeye gerek yok. 

Dün akşam kayınvalidemlere kandilleşmeye gidince bu kekten götürdüm, çayla beraber enfesti, maaile içine düştük :)) Elime sağlık :))

Ha bi de bu çiçekli tabaklar eltim Emine yengemin doğumgünü hediyesi. Çok incedir kendisi. 

21 Ağustos 2011 Pazar

Ekmek Pizzası - Bayat Ekmek Değerlendirme Projesi

 Koca salatadan sonra bir yemek tarifiyle daha sizlerle birlikteyiz a dostlar :)) Korkmayın sakın, bloğumu yemek bloğuna çevirmedim henüz. Ama bloğum bir hayat ve sanat günlüğü olduğu için, yaşama dair ufak ayrıntılar da paylaşmak hoşuma gidiyor. Zira bu post bir yemek tarifinden çok, bir geri dönüşüm projesi :)) 

Projemizin adı; bayat ekmek değerlendirme projesi. 



Evlendiğimden beri en büyük sıkıntım, evde devamlı birikip çoğalan bayat ekmeklerdi. Eşim sabahtan akşama kalmış ekmeği bile yemekten hoşlanmaz, bir günlük ekmeği hayatta yemez, her gün çıtır çıtır taze ekmek alır, onunda yarısı ertesi güne bayatlamak üzere kalırdı. Eşime; israf haramdır diye nutuk çekerek, dünyadaki açlıktan bahsederek,  demegoji yaparak, eşimi bir günlük ekmeği ısıtıp yemeye ikna edebildim ama benim ekmek yığınlarıma bu bile çözüm olmadı. (Halbuki günde sadece bir ekmek alıyoruz.) 

Şimdiye kadar poşette kurumaya başlayan ekmekleri, tamamen açıkta bırakıp iyice kurumalarını sağlıyor, robotta çekip, köftede kullanılmak üzere buzluğa koyuyordum. Zaman içerisinde yer gök çekilmiş ekmekle dolmaya başlayınca başka arayışlar içine girdim. İlk rastladığım tarif adını hep duyduğum ama ne olduğunu bilmediğim "paparaydı" ve çok lezzetliydi. Paparayı yakın zamanda tekrar yapıp onun tarifini ve görselini de sizlerle paylaşacağım.  

Bugün ise sizlerle ekmek pizzasını paylaşmak istiyorum. Hamuru çabucak hazırlanan ve bayat ekmeklerin ortalıktan kalkmasını sağlayan çok pratik bir tarif. Bence denemelisiniz. 

Burada postun geyik kısmını bitiyor, tarif kısmına geçiyorum :)) sevgiler... 


Ekmek Pizzası
Malzemeler:

*Küçük küçük doğranmış 1 ekmek
*1 bardak süt
*1 yumurta
*1 domates rendesi ve yarım bardak suyla sulandırılmış salça +kekik
*pizzada ne olmasını istiyorsanız o malzemeler :))

Tarifi: 

Ekmek, süt ve yumurta derin bir kapta karıştırılır. Yağlanmış yuvarlak borcama yayılır. 15 dk. kadar pişirilir. Üzerine salçalı sos gezdirilip 5 dk. daha pişirilir. Üzerine kaşar peyniri rendesi yayılır. Ben pizzama o an evde olan malzemelerden toparladığım; halka soğan, sivri biber, zeytin, sucuk koydum. Üzerine tekrar kaşar peynir atıp biraz daha pişirdim. En son ki pişme süresi size kalmış. Kaşarın erimesi size kafi geliyorsa 5 dk. kadar, kaşar kızarsın istiyorsanız 10 dk. kadar pişirebilirsiniz. Sucuk, soğan, biber sıcak fırında çok çabuk pişiyorlar zaten, çiğ kalma ihtimalleri yok, müsterih olunuz.  Tarifimiz işte bu kadarcık.

Yemek siteleri gibi milimetrik ölçü veremediğim için kusura bakmayın. Ama biraz da özellikle bu şekilde tarif verdim. Neticede damak tadınızı en iyi siz bilirsiniz. Malzemeleri çeşitlendirebilir, istediğinizi çıkarabilirsiniz. Afiyet olsun efenim. 


Sizler de kendi bayat ekmek değerlendirme projelerinizi paylaşırsanız sevinirim. 

20 Ağustos 2011 Cumartesi

Koca Salata


Ramazan ayının girmesiyle herşey ve herkes değişiyor sanki. Paylaşımlar artıyor, anlayış ve sukunet daha bir ön plana çıkıyor. 2 kişilik çekirdek ailemizde bu durumu özellikle gözlemledim. Birbirimizin işlerini kolaylaştırmak için, ev işlerini paylaşmak için eşimle aramızda çok hoş bir uyum var. Şükürler olsun.

Eşim ev işleri konusunda genelde bana çok yardımcı olur ama söz konusu mutfak olunca arkasına bakmadan kaçardı. Ramazanda karnı çok acıktığı için mutfağa pek sık girer oldu. Ben iftar hazırlığı yaparken hep yanımda olduğu için, "şu dolaba uzanır mısın, şu tabağı verir misin" gibi ricalarıma "bugün salatayı sen yapar mısın" cümlesini de ekleyince, önce isteksiz olan sonra da rahatsız olduğum için bana kıyamayıp cesarete gelen eşim bu şahane salatayı hazırladı. Aslında kendisi bir çoban salata. Ama ekstra büyük doğranmasından ve bir sevgi yemeği olmasından mütevellit adını "koca salata" koydum. Tarifini de paylaşmadan olmaz tabi ki :))

Koca Salata;
Domates, salatalık, soğan, maydanoz istenilen büyüklükte beyefendiler tarafından doğranır. Üzerine zeytinyağı, limon ve tuz eklenir. İçine sevgi katılır, iftarda görücüye çıkartılır :))  Hepsi bu kadar, afiyet olsun :))