Ebru sanatı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Ebru sanatı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
26 Mart 2013 Salı
28 Şubat 2013 Perşembe
Ebru Çalışmaları
Ebru kursuna gittiğim güllerin yadigarları... Arada ortalığa yayıp, geniş geniş seyrediyorum. Sizler de seyredin istedim. Her bir şeklin adı var. Üstteki, anam babam usul battal işte, pek özel bir adı yoktu galiba :))
Ama bu güzel şekilli ebru, gelgit ebru...
Ama bu güzel şekilli ebru, gelgit ebru...
Somaki ebru, en sevdiğim battal çeşidi. Beyin tomografisi gibi durduğuna bakmayın, yapımı zor, ustalık istiyor. Her bir atışta eşit miktarda boya atmalı tekneye, eşit mesafelerle... Zor dedim ya...
Bülbül yuvası... Çok zevkli.
Hafif ebru... Üzerine hat sanatı çalışmak için ideal...
Damarlı ebru.
Geçen haftasonu güneşli havada hepsini fotoğrafladım. Diğerlerini de yakın bir zamanda beğeninize sunarım. Şaşıracaksınız...
14 Ağustos 2011 Pazar
Muhayyel Ebru
Bugün bir süredir beklediğim, güzel bir haber aldım. Mutluyum, umutluyum. Rabbim şu güzel günlerde hepimizin dualarını kabul etsin, bizleri de şükredenlerden etsin.
Ebru kursunun son dönemlerinde yapmıştım bu çalışmayı. Tam bir amatörlük eseri, çıraklık eseri demeye bile utanırım :) Ama hayalime, muhayyel ebru eşlik etsin istedim.
11 Haziran 2011 Cumartesi
Fuşya- Mürdüm Rengi Simli Kemer
Geçtiğimiz aylarda Blogspot'a getirilen erişim yasağı benden yazma dürtülerini alıp, uzak diyarlara götürdü. Hala daha adapte olmakta zorlanıyorum. O dönemle ilgili hiçbirşeyi tarihe not düşmek içimden gelmedi bu vakte kadar.
Artık gün bugündür, kısacık da olsa yazıyorum :)
Aslında kışın olan biten pek bir şey yok. Resimlerden de anlayacağınız üzere bol bol keçe çalışmaları yaptım. Keyifliydi.
Ama bahar-yaz ayları gelince, insanda feci halde dışarı çıkma dürtüleri uyanıyor. Ev basıyor. Biz de mayıs ayını çeşitli vesilelerle fırsata dönüştürüp 5 günlük bir tatil kaçamağı yaptık. Yaptık yapmasna da sonrasında İstanbul'a adapte olabilmek, tatil modundan çıkabilmek zor oldu. Zira insan hep laylaylom gezmek istiyor, iş güç hak getire :)
Ama bahar-yaz ayları gelince, insanda feci halde dışarı çıkma dürtüleri uyanıyor. Ev basıyor. Biz de mayıs ayını çeşitli vesilelerle fırsata dönüştürüp 5 günlük bir tatil kaçamağı yaptık. Yaptık yapmasna da sonrasında İstanbul'a adapte olabilmek, tatil modundan çıkabilmek zor oldu. Zira insan hep laylaylom gezmek istiyor, iş güç hak getire :)
Haziranın gelmesi, havaların birden ısınması, ebru kursumun son bulması beni neye yönlendirdi bilin bakalım : Yeni bir kursa :)
Kurs bugün başlıyor içimde fena halde hoplayıp zıplayan bir sevinç var. Zıplayan sevinci, kelebek ve kurbağa stili ile birleştirip sağlam bir yüzücü olabilmeyi hayal ediyorum :)
Evet, anlaşılacağı gibi yüzme kursuna başlıyorum. Denizde beni ancak 10-15 metreye kadar taşıyabilen yüzme çabalarıma yeni bir stil getirmek, nefes almadan su altında balık gibi yüzmek istiyorum. Bu yaz bu isteğim olacak inşaallah.
Ağzımın fermuarı açılınca da kolay kolay kapanmıyor. Neyse gelelim yeni paylaşımıma. Kemer simli ve siyah renktedir. Çok asildir. Tükan vitrininde alıcısını beklemektedir.
Herkese iyi haftasonları.
2 Şubat 2011 Çarşamba
Ebru Sanatında Lale
Ebru kursuna gittiğimden defalarca bahsettim bloğumda. Hatta hatip örneklerinden birkaçını sizlerle paylaştım. Şimdi de son çalışmam olan Laleyi paylaşıyorum sizlerle.
Şimdiye kadar eşim dahil, Ebru çalışmalarımı kime göstersem anlamakta zorluk çekiyordu ne yaptığımızı. Lale çalışmayacak mısınız diye soruyorlardı.
Ben her seferinde önce harflerin öğrenilip, daha sonra okumanın öğrenileceğinden bahsediyordum.
Yani önce zemini çalışmayı öğreneceksiniz ebruda. Daha sonra lale ve çeşitli çeçekleri yapabilirsiniz. Bu işin kuralı böyle.
İşte bu Ebruyu devamlı boş gözlerle ebru çalışmalarıma bakıp aynı soruları soranların gözüne sokmak için yayınlıyorum. (Kimse üstüne alınmasın, onlar kendilerini biliyorlar )Halbuki bundan önce yaptığım, somaki ebruyu, hafif ebruyu, bülbül yuvasını ve hatiplerimi göstermem lazımdı sizlere. Yok, bende sabır bırakmadılar. Elimdeki en değerli ebru çalışamamı sona saklıyordum halbuki. Neyse...
Gelelim Ebru sanatında laleye....
Lale Ebru sanatında en çok resmedilen çeçektir ve Allah'ı temsil eder. Peki neden bilir misiniz.
Lale soğanından tek bir lale çıkar. Yavrusu olmaz. Tektir ve Allah'ın tekliğini temsil eden tek çiçektir. Bu yüzden klasik Ebruda bir dalda tek lale çalışılır. Modern ebruda ise1- 3 - 5 lale çalışıldığı görülmektedir. Bunlar da görüldüğü üzere hep tek sayılardır.
Ebru sanatçıları hiçbir zaman çifte sayıda lale çalışmazlar ve buna da 'edep' derler. Edep Ya Hu...
Biliyorum hiçbir zaman bir Hikmet Barutçugil ya da bir Mustafa Düzgünman olamayacağım. Ama elimi ehlileştirebilir ve sabrı öğrenebilirsem benden bahtiyarı olmayacak.... Ne kadar uhrevi konuştum, değil mi a dostlar :))
Biliyorum hiçbir zaman bir Hikmet Barutçugil ya da bir Mustafa Düzgünman olamayacağım. Ama elimi ehlileştirebilir ve sabrı öğrenebilirsem benden bahtiyarı olmayacak.... Ne kadar uhrevi konuştum, değil mi a dostlar :))
15 Aralık 2010 Çarşamba
Şal Desenli Ebru
Ebru çalışmalarımın övgü almasından yüz bulduğum için geniş geniş her çalışmamı yayınlıyorum. Bunlar da şal desenli ebru çalışmalarım.
Ebru kursu çok keyifli geçiyor. Hocamız bizi renkler konusunda serbest bıraktığı için, ben her seferinde turkuazla diğer renkleri kombinliyorum :)) Ben bu renge hayranım...
12 Kasım 2010 Cuma
Yeni Hobim: Ebru Sanatı
Buradaki yazımda yeni bir hobi edinmek üzere olduğumu anlatmıştım. Ortaya çıkan ilk sanat eserleriyle karşınızdayız. Tabi bu sanata yıllarını veren ustaların yaptıklarınınkiyle uzaktan yakından ilgisi yok, çok amatörceler. Ama benim hayalimi gerçeğe dönüştürdükleri için ben onlara hayranım.
Beyin MR'ı gibi durduğuna bakmayın aslında Ebru sanatı :)
Bu da serpme Ebru.
Bu da en son çalışmam gelgit Ebru.
Beğendiniz mi?
Etiketler:
battal,
ebru fotoğrafları,
Ebru sanatı,
gel git ebru,
serpme ebru
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)