kumaş oyuncak etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kumaş oyuncak etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

4 Eylül 2011 Pazar

Keçe Baykuş Hamdi


Bizim evin terasında rastladım bu baykuşa...


Sere serpe uzanmış, güneşleniyor, güneşin tadını çıkartıyordu.


Gel dedim bir şey yapmayacağım, sadece fotoğraflarını çekeceğim.
Geldi, bana poz verdi.


Benim hiç evcil hayvanım olmadı, benim evcil hayvanım olur musun dedim.


Oluuur dedi, eve aldım, şimdi bizimle  yaşıyor :)))


Oyuncak yapma merakımı siteyi takip edenler bilir. ABC balıkları, çiçek oyuncak, kumaş balık seyhan linklerinden çalışmalarımı görebilirsiniz. Kumaşla çalışmak oldukça meşakkatli ama malzeme keçe olunca işler biraz daha kolaylaşıyor.

Elimde aksesuar yapımında kullanamadığım, sert keçeler vardı. Oyuncak yapmaya karar verince aklıma ilk olarak baykuş  yapmak geldi. Zaten herkes o kadar çok kullandı ki baykuşu, kendimi zor tutuyordum, şimdi bıraktım.

Adı neden Hamdi diyorsanız, ben de bilmiyorum. Yaptığım her oyuncağın bir adı var. Eee isim bulmak da kolay bir iş değil hani. O yüzden lk aklıma geleni koydum gitti :)


Modeli yabancı sitelerdeki gezintilerim sırasında bilgisayarıma kaydettiğim fotoğraflardan faydalanarak, kalıbı ise her zamanki gibi evdeki mutfak gereçlerinden faydalanarak oluşturdum. Baykuşun çeşitli varyasyonları olacak. Keçeden başka hayvanatlar da. Ama en çok canavar yapmak istiyorum. Şöyle fiyakalı bir canavar tasarlamam lazım. Şimdilik bu kadar.

Unutmadan baykuşun arkasındaki Kapadokya kankam Meryem'in hediyesiydi. Sene bilmem kaç :) Yaşlandık ya offf. Asıl şimdilik bu kadar.

23 Eylül 2010 Perşembe

ABC Balıkları


Arkadaşlarımın çocuklarına hediye etmek için tasarladığım balıklarla tanıştırayım sizi. Zira balıkların herbiri bir şahsiyet, herbiri ayrı bir isim sahibi... Ayhan Beyhan Ceyhan... Ama kısa olsun diye ben onlara ABC balıkları diyorum :))
Gelelim bu şirinelerin doğuş öykülerine. Kafayı oyuncak yapımına taktığım sıralardı. Kolay olabileceği düşüncesiyle balık yapmaya karar vermiştim. Ama bir türlü kolay bir kalıp bulamıyordum.
Kolay bir balık kalıbı bulamadığım için, balık anatomisine uygun olarak gazete kağıdına ezbere bir çizim yaptım. Ardından bu kalıbı kumaşa yerleştirip kestim, 1 cm pay bırakarak diktim. Ters çevirip, içine evde olan süngerlerden kırparak doldurdum. ( Elyaf doldurulsa daha muntazam bir duruşu olabilirdi, ama evde elyaf yoktu.)
Başlarındaki çiçekleri, balıklardan birinde dikişleri kapatacak şekilde, diğerlerinde taç gibi duracak şekilde, sıcak silikonla yapıştırdım.

Gözleri için; evde olan büyük düz beyaz düğmeleri kullandım. Düğmenin üzerine cd kalemiyle göz bebeği  çizerek yapıştırdım.

Kuyruk kısmına yine evdeki artık kurdelelerden fiyonk yaptım.

Geldik beni en çok uğraştıran en zor kısma; kırmızı dolgun dudaklara:) Dudakları hazırlayabilmek için, kırmızı satene 2 tane yuvarlak çizip, kestim. (Çay fincanı tabağı kadar) 1 cm pay vererek diktim, ters çevirip içini az bir miktar süngerle doldurdum. Elde ettiğim içi dolu yuvarlağın tam ortasından, yuvarlağı ikiye bölecek şekilde dikiş attım. Dikişin olduğu yerden yuvarlağı 2 ye katladığımızda dudak formu ortaya çıkmış oldu. Dudağı balığa gizli dikişle tuturdum. Balıkların yastık olarak da kullanılmasını istediğim için, yüzgeç yapmadım. (Bu da unutulan yüzgeçlerin kılıfı...) Ve işte balıklar huzurlarınızda...
Resimler biraz karanlık çıkmış ama resimleri tekrar çekmek gibi bir lüksüm yok. Balıklar çoktaan eskimiştir bile. İşte karşınızda ABC balıklarının toplu pozu...

1 Haziran 2010 Salı

Kumaş Balık "Seyhan"


Çocuklarını plastik oyuncakların zararlarından korumak isteyen anneler için, evde kolaylıkla hazırlanabilecek kumaş balığı sizlerle paylaşıyorum.

Bir arkadaşımın bebeği için hazırladığım bu balığı tamamıyla kendim tasarladım. Gazete kağıdından balık kalıbı hazırlamak için bir miktar kağıt ziyan etmem gerekti. Ama geri kalan bütün aşamalar çorap söküğü gibi geldi. Zaten dikiş dikerken en önemli aşama kesim aşamasıdır. Kesim doğru yapıldığı zaman, geri kalan aşamalar daha sağlıklı ilerler.Annemden aldığım terzilik dersinde, bunu öğrendim:))