Geridönüşüm çalışmaları etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Geridönüşüm çalışmaları etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

30 Kasım 2013 Cumartesi

Geridönüşüm Çalışması

İlk bakışta soda şişesi olduğu anlaşılıyor mu?

Yazın havalar sıcakken, boyalar çabuk kururken boyadım bu şişeyi. Başka vakitte yapılabilecek bir iş değil, zira astarı 5 kat.


Çok uğraştırdı beni ama sonuç gayet iyi oldu. Daha verniğini atamadım, o da seneye yaza artık :))

23 Ağustos 2011 Salı

Geri Dönüşüm Diş fırçalık + Pamukluk

Bundan birkaç ay önce, banyo dolabının rafında duran objelerim ve parfüm-deodorant türevi şişelerim, bir tanesine elimin çarpması sonucu domino taşları gibi birbirlerinin üzerine devrilerek komple aşağı inmişlerdi. Bereket versin ki, içlerinden sadece diş fırçalığım kırılmıştı. Bir süre fırçalarımı koyacak bir şey bulamadım, yeni bir diş fırçalık da almak istemedim, zira takım halindeydiler ve sıvı - kuru sabunluğum hala sağlamdı. Ayrıca elimde banyo dolabı ve karosuna uyacak yapışkan folyom vardı. Bu yüzden evdeki malzemelerden bir şey uydurmak istedim. 


Diş fırçalık yapacağım kutunun ağzı geniş olmalıydı, çünkü diş fırçalarımız pilli olduğu için alt tarafları  geniş. Mutfakta arayışa çıkınca baktım ki tomurcuk çay kutusu bu iş için biçilmiş kaftandı. Kapağını çöpe atıp, kendisini yapışkan folyo ile kapladım. Pamuk kutusu da kardeşimden boncuk koymak için aldığım jöle kutusuydu.  Onu da folyo ile kaplayıp takım haline getirdim. 


Bir de bu aralar terasta fotoğraf çekimleri yapıyorum, fotoğraflar çok net oluyor. Ama eve girdiğimde gözlerim şeşi beş görüyor, o ayrı...

30 Ekim 2010 Cumartesi

Keçe Çiçeklerle Çanta Süslemece :))

Bu aralar fena halde maymun iştahlılık krizim tutmuş durumda. Keçelerimin renk renk olması beni benden aldı  zaar :)) Keçeden bir sürü çiçekler kesip hazırladım ama daha nerede kullanılacakları belli değil. Mantarlarım daha son rutüşları için bekliyorlar. Bir yandan da kış geldi, örgü örmeyi canım çekiyor :))  Hatta başladım bile o da yarım beni bekliyor :)) 
Karmaşık duygular içindeyim elişlerime karşı. Bunların dışında veremli gibi ciğerlerime yapışmış kalmış öksürükle cebelleşiyorum ki, onu hiç sormayın :((

Bütün bu hengamenin içinden sıyrılıp, bitişe ulaşmış bir çalışmamı sizlere sunuyorum. Kendi çapında bir geri dönüşüm hikayesi :)) Böyle bir çantaydı ve kullanırken o yazıya gıcık oluyordum.




Şimdi böyle bir çanta...

Bir turkuaz sever olarak sonuçtan çok memnun kaldım. Artık gönül rahatlığıyla laptopumun çantası olarak kullanacağım bunu. 
(Farkındayım fotoğraf berbat görünüyor. Ama muşamba türü bir çanta olduğu için parladı. Profesyonel bir fotoğrafçı olmadığım için, benim nezdimde bunun çözümü yok. Adım  Hıdır, elimden gelen budur :)))

16 Ekim 2010 Cumartesi

Metalik Taşlar ve Evcil Örümcek :))


 Burda örümceğin yapılışını, burda da taşların yapılışını anlatmıştım. Onları bir sepette bir araya getirdim. Böylelikle örümcek de doğal (!) yaşamına kavuşmuş oldu :))

1 Ekim 2010 Cuma

Aplike Kot Çanta


Bu aplike çantayı, bayram hediyesi olarak gönderdiğim çantayla aynı zamanda hazırlamıştım. Annemin kenarda kalmış kot kumaş parçalarını tam atacaktım ki, neden değerdendirmiyorum dedim ve bu çantalar ortaya çıktı. Yapılışının detayları diğer aplike çanta ile aynı, o yüzden çantanın yapılışını uzun uzun burda anlatmayacağım.

Yalnız, aplike yapmanın çok zevkli bir iş olduğunu söylemeden edemeyeceğim. Ben normal kumaşlarla çalıştığım için, kumaşları telalamak zorunda kaldım. Ona rağmen keyifliydi. Aplike keçeyle yapıldığında tela derdi de olmadığı için çok daha keyiflidir eminim. Acilen keçe almalıyım. Aplike aşkım geldi :)))


23 Eylül 2010 Perşembe

ABC Balıkları


Arkadaşlarımın çocuklarına hediye etmek için tasarladığım balıklarla tanıştırayım sizi. Zira balıkların herbiri bir şahsiyet, herbiri ayrı bir isim sahibi... Ayhan Beyhan Ceyhan... Ama kısa olsun diye ben onlara ABC balıkları diyorum :))
Gelelim bu şirinelerin doğuş öykülerine. Kafayı oyuncak yapımına taktığım sıralardı. Kolay olabileceği düşüncesiyle balık yapmaya karar vermiştim. Ama bir türlü kolay bir kalıp bulamıyordum.
Kolay bir balık kalıbı bulamadığım için, balık anatomisine uygun olarak gazete kağıdına ezbere bir çizim yaptım. Ardından bu kalıbı kumaşa yerleştirip kestim, 1 cm pay bırakarak diktim. Ters çevirip, içine evde olan süngerlerden kırparak doldurdum. ( Elyaf doldurulsa daha muntazam bir duruşu olabilirdi, ama evde elyaf yoktu.)
Başlarındaki çiçekleri, balıklardan birinde dikişleri kapatacak şekilde, diğerlerinde taç gibi duracak şekilde, sıcak silikonla yapıştırdım.

Gözleri için; evde olan büyük düz beyaz düğmeleri kullandım. Düğmenin üzerine cd kalemiyle göz bebeği  çizerek yapıştırdım.

Kuyruk kısmına yine evdeki artık kurdelelerden fiyonk yaptım.

Geldik beni en çok uğraştıran en zor kısma; kırmızı dolgun dudaklara:) Dudakları hazırlayabilmek için, kırmızı satene 2 tane yuvarlak çizip, kestim. (Çay fincanı tabağı kadar) 1 cm pay vererek diktim, ters çevirip içini az bir miktar süngerle doldurdum. Elde ettiğim içi dolu yuvarlağın tam ortasından, yuvarlağı ikiye bölecek şekilde dikiş attım. Dikişin olduğu yerden yuvarlağı 2 ye katladığımızda dudak formu ortaya çıkmış oldu. Dudağı balığa gizli dikişle tuturdum. Balıkların yastık olarak da kullanılmasını istediğim için, yüzgeç yapmadım. (Bu da unutulan yüzgeçlerin kılıfı...) Ve işte balıklar huzurlarınızda...
Resimler biraz karanlık çıkmış ama resimleri tekrar çekmek gibi bir lüksüm yok. Balıklar çoktaan eskimiştir bile. İşte karşınızda ABC balıklarının toplu pozu...

21 Eylül 2010 Salı

Çiçek Oyuncak


Annemin evdeki artık kumaş ve düğmeleriyle yaptığım bu çiçeğin adı Armut:) Çiçeğin yapraklarını kesmeye başladığım sırada, annem kalıbımın şekline bakarak, "armut mu yapacaksın"dedi ve böylece eserin adı da konulmuş oldu:)

Diktiğim oyuncakların kalıbını ezbere çizip, kesiyorum. Yapım aşamaları ise şöyle;
1. Önce çiçek yaprağı şeklinde kalıp hazırlayıp, 8 tane açık pembe, 4 tane koyu pembe, 4 tane lila toplam 16 tane(8 öntarafı, 8 arka tarafı için) yaprağı kumaşlardan kesiyoruz.
2. Sarı kumaştan da çay fincanı tabağı büyüklüğünde 2 adet yuvarlak kesiyoruz.

3. Yaprakları çift olarak dikip ters çeviriyoruz, içlerini elyaf dolduruyoruz. Elimizde 8 tane içi dolu yaprak oluyor.
4. Yaprakları yan yana koyup, dar kenarlarından teğelleyerek çiçek formu veriyoruz.
5. Göbeği için sarı yuvarlak kumaşın kenarına yarım cm.den teğelleyip, biraz büzüyoruz. Kenar kısımlarını püskül kalmaması için içe doğru katlayarak, gizli dikişle, çiçeğin göbeğine dikiyoruz.
6. Göbeğin içini elyaf doldurup, diğer sarı parçayı da aynı işlemle arka tarafa dikiyoruz.
7. Gözleri ve ağızı için ben düğme kullandım. Siz isterseniz dikişle göz ve ağız yapabilir ya da hazır satılan gözlerle oyuncağınızı tamamlayabilirsiniz.
Ben bu çiçekte oyuncak formu olsun diye yapraklarını birleştirmedim. Eğer istenirse yapraklar birleştirilerek yastıkta yapılabilir.

4 Haziran 2010 Cuma

Metalik Boyalı Taşlar


Deniz kenarına gidilir, muntazam olmasına dikkat edilerek taşlar toplanır, bir süre "bunları ne yapmalıyım" diye düşünülür, taşlar metalik boyalarla boyanır, sonra tekrar "bunları ne yapmalı" diye düşünülür.

22 Nisan 2010 Perşembe

Aplike Çiçekli Bohça - Yoyolu Bohça


Geçen yıl bol bol yapıp bir kutuya koyduğum bu çiçekleri çeşitli projelerde kullanmak üzere zaman zaman ortaya çıkartıyorum. Çiçekleri koyduğum o kutu benim için define kutusu gibi birşey:)