çiçek etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
çiçek etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

28 Eylül 2010 Salı

Nergis


Öylesine... Gözümüz gönlümüz açılsın diye... Lale festivalinde boynu bükük bir nergis...

21 Eylül 2010 Salı

Çiçek Oyuncak


Annemin evdeki artık kumaş ve düğmeleriyle yaptığım bu çiçeğin adı Armut:) Çiçeğin yapraklarını kesmeye başladığım sırada, annem kalıbımın şekline bakarak, "armut mu yapacaksın"dedi ve böylece eserin adı da konulmuş oldu:)

Diktiğim oyuncakların kalıbını ezbere çizip, kesiyorum. Yapım aşamaları ise şöyle;
1. Önce çiçek yaprağı şeklinde kalıp hazırlayıp, 8 tane açık pembe, 4 tane koyu pembe, 4 tane lila toplam 16 tane(8 öntarafı, 8 arka tarafı için) yaprağı kumaşlardan kesiyoruz.
2. Sarı kumaştan da çay fincanı tabağı büyüklüğünde 2 adet yuvarlak kesiyoruz.

3. Yaprakları çift olarak dikip ters çeviriyoruz, içlerini elyaf dolduruyoruz. Elimizde 8 tane içi dolu yaprak oluyor.
4. Yaprakları yan yana koyup, dar kenarlarından teğelleyerek çiçek formu veriyoruz.
5. Göbeği için sarı yuvarlak kumaşın kenarına yarım cm.den teğelleyip, biraz büzüyoruz. Kenar kısımlarını püskül kalmaması için içe doğru katlayarak, gizli dikişle, çiçeğin göbeğine dikiyoruz.
6. Göbeğin içini elyaf doldurup, diğer sarı parçayı da aynı işlemle arka tarafa dikiyoruz.
7. Gözleri ve ağızı için ben düğme kullandım. Siz isterseniz dikişle göz ve ağız yapabilir ya da hazır satılan gözlerle oyuncağınızı tamamlayabilirsiniz.
Ben bu çiçekte oyuncak formu olsun diye yapraklarını birleştirmedim. Eğer istenirse yapraklar birleştirilerek yastıkta yapılabilir.

25 Haziran 2010 Cuma

Aplikeli Çiçek Çanta


Merhabalar sevgili okuyucularım. Bir postla daha sizlerleyiiz :))

Sizlere fırsat buldukça yazmaya çalışıyorum. Şuan gece yarısı 02: 30, ancak yazabiliyorum. Yoğunluğumu siz düşünün artık :))

21 Mayıs 2010 Cuma

Sutaşı ve Yoyolu Bohça - 1


Öncelikle merak eden, geçmiş olsun dileklerini gönderen herkese teşekkür ederim. Parmağım oldukça iyi durumda, yakında hiçbirşey kalmayacak.

Şimdi gelelim sanatsal çalışmamızın açıklamasına:) Ağabeyimin çeyizini sarmak için bohçalar lazımdı. Birini annem maharetini konuşturarak hazırladı,  bohça ağabeyimin evindeki yerini aldı bile. Diğer bohçayı da ben hazırladım ve şu anda bohçamı sizlere takdim ediyorum. 

Yoyolar ve sutaşı bir araya geldi, ortaya bu şirin şey çıktı.

Yoyolar ile bohça daha önceden de yapmıştım. Yoyolu bohça çalışmamı görmek için buraya bakabilirsiniz. 

12 Mayıs 2010 Çarşamba

Motifli Tepsi Örtüsü

 

Elimde bir iş olmadığı dönemde can sıkıntısından yaptığım minik motifleri etrafına oya geçerek tepsi örtüsüne çevirmiştim. Yani tamamıyla kafadan atma bir model. Ama sonuç güzel oldu, hem kibar hem kullanışlı bir tepsi örtüm olmuş oldu.

26 Nisan 2010 Pazartesi

Sarı Güllü Peçete Halkası



Haziran ayında evlenecek ağabeyimin çeyizi için bu peçete halkalarını hazırladım. Bundan böyle erkek çeyizinin olmazsa olmaz parçası budur! Bu böyle biline :)

22 Nisan 2010 Perşembe

Aplike Çiçekli Bohça - Yoyolu Bohça


Geçen yıl bol bol yapıp bir kutuya koyduğum bu çiçekleri çeşitli projelerde kullanmak üzere zaman zaman ortaya çıkartıyorum. Çiçekleri koyduğum o kutu benim için define kutusu gibi birşey:)