17 Mayıs 2012 Perşembe

Fuska Buğday Çimlendirmeye Kalkarsa...

Çok besleyici olduğunu bildiğim buğday çimlendirme işlemini uzun zamandır yapmak istiyordum ama bir türlü cesaret edemiyordum. 

Devletşah bloğunda  buğday çimlendirmenin nasıl yapıldığını detaylı bir şekilde anlatmış. Ben de aynen uyguladığım. 2 gün sonra eşim, "bunları güneşe koyman lazım deyince", ben de buğdayların olduğu kabı balkon kapısının  önüne koydum. Ertesi gün durum buydu. 


Bir yanım "senin neyine buğday çimlendirmek" diyor, bir yanım "tekrar dene ne kaybedersin" diyor. Karmaşık duygular içindeyim:))

16 Mayıs 2012 Çarşamba

Hayatın Karmaşasına 2 Güncük Mola...



Geçen haftasonu abimin yazlığına gittik. Bu kısacık tatil bana o kadar iyi geldiki anlatamam. 2 gün bile olsa beylik beyliktir kardeşim, ben bunu bilir bunu söylerim. 


Denizin yakınlarına giden fuska ne yapar. Havanın soğukluğundan mütevellit  denize  giremiyorsa, paçaları sıvar çıpıl ayak sahil boyu yürür. Deniz kabukları toplar. Bol bol fotoğraf çeker. Doğa harikalarına hayran kalır.

Buna biz çocukken "şeytan minaresi" derdik, sizler de öyle mi dersiniz bilmem. İçinde kıskaçının biri gözüken bir yaratık saklıyor.


Ve çiçekler...



Ve tabi böcükler...



Bu fotoğraflar insanı 5 kilo fazla 25 cm uzun gösteriyor:))


Ayakları da 5 numara büyük :))



15 Mayıs 2012 Salı

Hediyelerin Adresi Belli Oldu...


Fuskanın atölyesi 2. yıl hediyesi etkinliğimiz sonuçlandı. Hediyeler için katılım, geleneksel şekilde çekiliş yapabileceğim kadar kişiyle sınırlı kaldığı için, tek tek kağıtlara isimleri yazıp,  kura çekme işlemini de bizzat ben yaptım. Çok da iyi oldu.  Zira elektronik ortamda çekiliş yapmak bana bu keyfi vermeyecekti. 
   

Talihlimiz "Sed".
İyi günlerde kullan Sed :))

Sed'e not: Adres bilgilerini mail adresime bekliyorum. 

23 Nisan 2012 Pazartesi

Fuska'nın Atölyesi 2 Yaşında / 2. Yıl Hediyesi

Geçen hafta itibariyle "fuska'nın atölyesi" 2 yaşını doldurdu. Bu vesileyle blogumu takip eden sevgili takipçilerimden birine, yarım elma gönül alma babından bir hediye göndemeye karar verdim. 


Hediyemizin içeriği görselde görüldüğü gibi efenim. Artık onları tanıyorsunuz. Bloğumdaki hangi postu açsanız çeşitli varyasyonlarını görmeniz muhtemel olan keçe ve saten çiçekler. Daha da açıklayıcı olması babından:

1. Keçe çiçeklerle hazırlanmış elastik kemer (geniş bir beden skalasına uyacak şekilde hazırlanmıştır)
2. Keçe gelincik çiçekli kolye-küpe set
3. Saten çiçekli broş

Çekilişe katılmanın şartı artık ezberlediğimiz gibi

1. Bloğumun takipçisi olmalısınız
2. Çekilişi bloğunuz varsa blogunuzda, bloğunuz yoksa facebook ve twitter hesaplarınızda duyurmalısınız
3. İlk iki kuralı uyguladıktan sonra linkleriyle birlikte buraya yorum bırakmalısınız.

Hepsi bu kadar. Herkese bol şans.

21 Nisan 2012 Cumartesi

Ruh Dinlendirme Seansı

Uzun zamandır hususi olarak oturup müzik dinlemiyordum. Yolda izde kulağıma şarkılar çalınıyor tabi, bütün son çıkan şarkıları hatta gıcık olduğum şarkıcıların şarkılarını bile içimden tekrar ederken buluyorum kendimi . Bundan bahsetmiyorum. Kendi seçtiğim şarkıları, keyif alarak ve şarkıların hatırlatıcı etkisiyle anılara dalıp giderek dinlemekten bahsediyorum. 

Normalde cuma akşamları haftanın yorgunluğunu üzerimde hisseder, erken yatardım. Bu sefer tatilin tadını çıkarmaya cuma akşamından başladım. Keçelerimi de masaya yayıp, ufak tefek çalışmalar yapıp, müzik dinliyorum. 


Müzik konusunda ortaya bi karışık yaptım. Emel Sayın, Ajda Pekkan ile başladım, Barış Manço, Murat Göğebakan ve ismini hiç bilmediğim 60'lı 70'li yılların şarkıcılarının dillere pelesenk olan şarkılarını dinledim. Şimdi Ferhat Göçer dinliyorum. Bir ara Hayko Cepkin bile dinledim. Endişeye mahal yok.:) "Demedim mi" isimli ilahiyi yorumlamıştı ya onu dinledim. Yoksa onun çığlıklar içerisindeki müzik yorumu hiç bana göre değil. 

Araya da entstrümantal müzikler de atıyorum. Sabaha zombi gibi uyanacağım ama bu akşam tam kafa dinleme modundayım, keyfini çıkarıyorum.

İlk kez farkediyorum. İnsan müzik dinlerken, bi de şarkılara eşlik ederken yazı yazmakta çok zorluk çekermiş. Ya da ben bu konuda çok yeteneksizim. 10 harf yazıyorsam 5'ini siliyorum. Gerçi sabahtır elim klavyede, parmaklarıma fenalık gelmiş olabilir yazı yazmaktan:)

Fotoğraf 2 yıl önceki Emirgan gezintimizden. Ben lale mevsiminde elimden gediğince Emirgan havası almaya çalışıyorum. Bu yıl Emirgan'a gidemedik, laleleri Çamlıca tepesinde gördüm, bi de yol kenarlarında. Ama Emirgan'ın güzelliği bambaşka. Gitmeyenlere şiddetle tavsiye edilir. Önce kendime...

Gecenin bu saatinde hazırladığım postta oluşabilecek saçma ve devrik cümleler için kusura bakmayın. Son cümleyi toparlayabilmek için 3.5 dakika uğraştım. Artık uyumam lazım galiba...

16 Nisan 2012 Pazartesi

Nazlı Kız

Nazlı kız, fena görünmüyor ama bazı blogcu arkadaşların kızlarıyla kıyaslanamaz bile. hazeldesgn bu siteye bir bakın bence, benim kızım onun kızlarının yanında hilkat garibesi gibi :)))


12 Nisan 2012 Perşembe

Keçe Yarasa

Bloğumda devamlı çiçek fotoğrafı görmekten sıkılanlar için bu yarasalar :)) Çok mu acımasızca oldu :))


Bu yarasaları duvar dekoru olarak hazırladım. Çocuk odası süslemelerinde çiçekten böcekten hoşlanmayanlar için alternatif olabilecek bir çalışma bence. 


Baktım çok sade oldu, iki göz konduruverdim suratına yarım inciden, kendi gözlerim gibi onlar da pörtlek :))



Ben çok sevdim. Siz...


7 Nisan 2012 Cumartesi

Saten Çiçeklere Toplu Bir Bakış Daha...

Uzun süredir fotoğraf makinemi kullanamıyorum. Pilleri şarj ettiğim halde, devamlı ekranda pilleri değiştirin yazısı çıkıyordu. Önce pil makinemin bozulduğunu düşündüm, yenisini aldım. Buna rağmen aynı yazıyı görmeye devam edince, fotoğraf makinemin bozulduğunu düşündüm, bu aralar onu değiştirmeyi planlıyordum ki, aklıma pillerin ömrünün bitmiş olabileceği geldi. Neden bu fikre kapılmak için bu kadar geç kaldım bilmiyorum. Halbuki ekranda kocaman 'pilleri değiştirin' yazıyordu :)) Geçen hafta pil aldım rahat ettim çok şükür. Bugünde muhteşem havayı görünce başladım bebeklerimi fotoğraflamaya :))

Öncelikle canım çiçeklerimin toplu görünüşünü sizlerle paylaşayım. Ne kaaa güzeller değil mi?


Sağ profilden bir de...


Görenler bunlar çok renkli, her kıyafete uymazlar, kombinlemek zor olur, keşke siyah renkli çalışsaydın demişlerdi. Ben de siyah versiyonlarını da hazırladım. Evet güzel oldular. Ama bence renklileri çok daha güzel. Onlar benim bebeklerim :))


Yakın görünüşleri...



2 Nisan 2012 Pazartesi

Geometrik Kemer

Eltimle seri şekilde çalıştığımız günlerden kalma bir fotoğrafı sizlerle paylaşıyorum. Bu kemeri, gerçek deriyi kretuarla oyarak çalıştık. Oldukça meşakkatli bir çalışmaydı. Bu yüzden tek kaldı. Başka renklerini de yapmayı planlıyorduk, vazgeçtik.


El işlerimle yoğrulduğum günlerimi çok özlüyorum. İşyerimde akşam eve gidince keçelerimi elime alayım, onlarla biraz çalışayım diyorum ama nafile. Eve geldiğimde parmağımı kaldırmaya halim olmuyor.


Ben de eski çektiğim fotoğraflara bakıp, özlem gideriyorum :)



5 Şubat 2012 Pazar

Son Haberler...


Uzuuun bir aradan sonra herkese merhaba. Öncelikle destekleriniz için çok teşekkür ederim. 

Son yayınladığım posttan 5 gün sonra 5 aydır beklediğim haber geldi. Ve dualarınız sayesinde yıldırım hızıyla işe başladım. Çok şükür sonunda istediğim oldu. Bankacı oldum:)) Ağzım kulaklarımda :))

O  kadar apar topar işbaşı yaptım ki, neye uğradığımı şaşırdım. İş teklifiyle ilgili telefon geldi, aynı gün evraklarımı toparladım, ertesi gün işbaşı yaptım. Halbuki işe başlamadan yaprak sarma sarıp, börekler hazırlayıp buzluğa kaldıracaktım. Akşamları geldiğimde evimde hazır yemeklerim olacaktı. Evimi dip köşe temizleyip, bahar temizliğini erkende bitirecektim. Maalesef hiçbirini yapamadım. 

Hem işe yetişmek hem eve yetişmek oldukça meşakkatli bir iş. Uzun zamandır da evde oturmaya alışınca, çalışma hayatına adapte olmak biraz zor oldu. Ama şükürler olsun, alışma sürecini atlattım. Artık yaşantımız rutine oturdu. 

Ama demeden geçemeyeceğim, evine, işine, eşine, çocuğuna, bloğuna, hobisine yetişebilen; 10 parmağında 10 marifet şahsiyetleri çok tebrik ediyorum. Zira ben ilk ayda çuvalladım :) Bundan sonrası inşaallah böyle sürmez. Bloğu güncelleyemediğim bu süreçte aklım hep buralardaydı. Ama elimden geldiğince sizleri takip ettim. Bundan sonra da aranızda olmaya devam edeceğim inşaallah. Paylaşmaya devam hanımlar.Sevgiler, saygılar...