30 Nisan 2011 Cumartesi

Çarkıfelek Keçe Broşlar


Eltim Sema ile yaptığımız çarkıfelek broşlar.
Görüldüğü üzere tek tek paketlenip satılmak üzere yola çıktılar. Akıbetlerinden şuan habersiziz. İnşaallah hepsi satılır, bize de yeni yeni modeller çalışabilmek için şevk verir. 



29 Nisan 2011 Cuma

Kalpli Broşlar

Uzuuun upuzun bir aradan sonra tekrar birlikteyiz, şükürler olsun. Allah zeval vermesin, çok sevgili devletimiz blogspota giriş yasağını kaldırdı. Ama bana öyle bir soğukluk geldi ki, sadece son postuma melül melül bakasım, hiç birşey yapmayasım vardı.

Taa ki az önceye kadar. Titredim ve kendime geldim. İşte şimdi burdayım :))

Bu boşlukta yaptığım çalışmaları ufak ufak sizlerle paylaşacağım. Yaptığım çalışmaların içinde benim en çok hoşuma gidenlerle başlıyorum. Minik keçe çiçekleri yapmak biraz zahmetli ama sonucu böyle olunca zahmetine değiyor doğrusu. Broşların arkasında hem kıstırmalı toka aparatı hem de broş iğnesi var. İki fonksiyonlu yani. İster başa, ister yakaya....


25 Şubat 2011 Cuma

Deri ve Dantel Broşlar


Bu modeli internette yayınladıktan sonra yine internet üzerinden satışını yapacaktım aslında. Ama nabız yoklamak için eşe dosta haber uçurunca, baktık ki broşlara talep yoğun. Başladık böğ getirene kadar bu broşlardan çalışmaya:)

Keçelerden sıkılınca, tarz olsun diye suni deri ve dantelle de aynı modelden broşlar hazırlamaya başladık. Uçuk tonlar kullanınca sonuç mükemmel oldu.  





11 Şubat 2011 Cuma

Keçe Çiçekler Önizleme


Bu grup genç hanımlar için hazırlandı.


Bu grup da cici kızlar için hazırlandı.

Çiçeklerin göbeklerinin hepsi düğmeden. Surat şekli olanları cd kalemi ile çizdim. Çiçekler henüz bitmediler, kimisi broş, kimisi taç olacaklar, son halleri yakında burada...

Hummalı çalışmalarımız sürüyor. 

6 Şubat 2011 Pazar

210 Yoyo Macerası:)


Çarşamba günü sevgili Tuba'nın gönderdiği yoyolar adresime ulaşmıştı. Ama kargocu emice kargoyu teslim edip etmemek konusunda tereddütteydi. Çünkü Tuba benden adres bilgilerimi istediğin de adımı ona yazıp göndermemişim. O da ismimi Fuska Fuska olarak yazmış kargoya. Tabi benim orjinal adım bu değil. Kargo görevlisine durumu anlatana kadar bayağı bir dil döktüm. Ama sonunda yoyolarımla kavuştuk. Tam 210 taneler. Şimdi onlarla ne güzellikler ortaya çıkaracağız, kim bilsin :)

Bu el emeği güzelliklere kıyıp gönderebildiğin için çok teşekkür ederim Tuba...

2 Şubat 2011 Çarşamba

Ebru Sanatında Lale


Ebru kursuna gittiğimden defalarca bahsettim bloğumda. Hatta hatip örneklerinden birkaçını sizlerle paylaştım. Şimdi de son çalışmam olan Laleyi paylaşıyorum sizlerle.

Şimdiye kadar eşim dahil, Ebru çalışmalarımı kime göstersem anlamakta zorluk çekiyordu ne yaptığımızı. Lale çalışmayacak mısınız diye soruyorlardı. 

Ben her seferinde önce harflerin öğrenilip, daha sonra okumanın öğrenileceğinden bahsediyordum. 

Yani önce zemini çalışmayı öğreneceksiniz ebruda. Daha sonra lale ve çeşitli çeçekleri yapabilirsiniz. Bu işin kuralı böyle.

İşte bu Ebruyu devamlı boş gözlerle ebru çalışmalarıma bakıp aynı soruları soranların gözüne sokmak için yayınlıyorum. (Kimse üstüne alınmasın, onlar kendilerini biliyorlar )Halbuki bundan önce yaptığım, somaki ebruyu, hafif ebruyu, bülbül yuvasını ve hatiplerimi göstermem lazımdı sizlere. Yok, bende sabır bırakmadılar. Elimdeki en değerli ebru çalışamamı sona saklıyordum halbuki. Neyse...

Gelelim Ebru sanatında laleye.... 

Lale Ebru sanatında en çok resmedilen çeçektir ve Allah'ı temsil eder. Peki neden bilir misiniz. 

Lale soğanından tek bir lale çıkar. Yavrusu olmaz. Tektir ve Allah'ın tekliğini temsil eden tek çiçektir. Bu yüzden klasik Ebruda bir dalda tek lale çalışılır. Modern ebruda ise1- 3 - 5 lale çalışıldığı görülmektedir. Bunlar da görüldüğü üzere hep tek sayılardır. 

Ebru sanatçıları hiçbir zaman çifte sayıda lale çalışmazlar ve buna da 'edep' derler. Edep Ya Hu...

Biliyorum hiçbir zaman bir Hikmet Barutçugil ya da bir Mustafa Düzgünman olamayacağım. Ama elimi ehlileştirebilir ve sabrı öğrenebilirsem benden bahtiyarı olmayacak.... Ne kadar uhrevi konuştum, değil mi a dostlar :))

1 Şubat 2011 Salı


Yeni bir aya başladık. Ve ben yeni kararlar ve yeni çalışmalarla karşınızdayım. 

Eltim (adını açıklıyorum: Sema -ki bundan sonra kendisini adıyla zikredeceğimdir-) ile birlikte beyin fırtınası yaptığımızda bu anahtarlık ortaya çıktı. Ben çok beğendim. Ama oldukça uğraştırıcı bir çalışma oldu. 

Bundan sonra bazı çalışmalarımızı burada satışa sunacağım. Bu çalışma da onlardan biri. 

Fiyatı 8 TL. İstenilen renkte de çalışmamız mümkün.

Satılmazsa eşten dosttan adı a harfi ile başlayan birine hediye ederiz dedik. Artık kısmet...

31 Ocak 2011 Pazartesi

Harfli Keçe Anahtarlık



Geçen hafta abim bizi kahvaltıya çağırmıştı. Yengemin doğumgünü yaklaştığı için elim boş gitmek istemedim. Hoş bir şalın yanına bu el emeği göz nuru çalışmamı da ekledim. 

Bir yanında abimin bir yanında yengemin isimlerinin baş harfi var. Tamamıyla elde çalışıldı. Çok beğenildi. Ben de çok mutlu oldum tabi.

Bu aralar eltimle birlikte buna benzer keçe çalışmaları yapıyoruz. El nakışı ve boncukla kombinleyip hoş çalışmalar ortaya çıkardık, satış yapmayı düşünüyoruz ama şimdilik pek ışık yok :)) Allah'tan hayırlısı :) Belki bir yerden kapı açılır. Yargıcı sesimi duyar belki, kim bilir :))

Yazdan Bir Kare


Hastayım, üşüyorum. Yazı özledim. Özlemim dinsin, içim ısınsın diye...

22 Ocak 2011 Cumartesi

Gelincikciklerime Kardeş Geldi!


Burada yayınladığım gelincik çiçeğinin devamı formatındaki çalışmamı beğeninize sunuyorum efenim.

Bu aralar sitemle fazla ilgilenemedim, farkındayım. Kendimi affettireceğim, merak etmeyin. Yeni çalışmalar yolda.

Şimdilik sizler, proje aşamasındaki gelinciklerimi hayran hayran seyrededurun, devamı gelecek.