28 Eylül 2010 Salı
23 Eylül 2010 Perşembe
ABC Balıkları
Arkadaşlarımın çocuklarına hediye etmek için tasarladığım balıklarla tanıştırayım sizi. Zira balıkların herbiri bir şahsiyet, herbiri ayrı bir isim sahibi... Ayhan Beyhan Ceyhan... Ama kısa olsun diye ben onlara ABC balıkları diyorum :))
Gelelim bu şirinelerin doğuş öykülerine. Kafayı oyuncak yapımına taktığım sıralardı. Kolay olabileceği düşüncesiyle balık yapmaya karar vermiştim. Ama bir türlü kolay bir kalıp bulamıyordum.
Kolay bir balık kalıbı bulamadığım için, balık anatomisine uygun olarak gazete kağıdına ezbere bir çizim yaptım. Ardından bu kalıbı kumaşa yerleştirip kestim, 1 cm pay bırakarak diktim. Ters çevirip, içine evde olan süngerlerden kırparak doldurdum. ( Elyaf doldurulsa daha muntazam bir duruşu olabilirdi, ama evde elyaf yoktu.)
Başlarındaki çiçekleri, balıklardan birinde dikişleri kapatacak şekilde, diğerlerinde taç gibi duracak şekilde, sıcak silikonla yapıştırdım.
Gözleri için; evde olan büyük düz beyaz düğmeleri kullandım. Düğmenin üzerine cd kalemiyle göz bebeği çizerek yapıştırdım.
Kuyruk kısmına yine evdeki artık kurdelelerden fiyonk yaptım.
Geldik beni en çok uğraştıran en zor kısma; kırmızı dolgun dudaklara:) Dudakları hazırlayabilmek için, kırmızı satene 2 tane yuvarlak çizip, kestim. (Çay fincanı tabağı kadar) 1 cm pay vererek diktim, ters çevirip içini az bir miktar süngerle doldurdum. Elde ettiğim içi dolu yuvarlağın tam ortasından, yuvarlağı ikiye bölecek şekilde dikiş attım. Dikişin olduğu yerden yuvarlağı 2 ye katladığımızda dudak formu ortaya çıkmış oldu. Dudağı balığa gizli dikişle tuturdum. Balıkların yastık olarak da kullanılmasını istediğim için, yüzgeç yapmadım. (Bu da unutulan yüzgeçlerin kılıfı...) Ve işte balıklar huzurlarınızda...
Resimler biraz karanlık çıkmış ama resimleri tekrar çekmek gibi bir lüksüm yok. Balıklar çoktaan eskimiştir bile. İşte karşınızda ABC balıklarının toplu pozu...
22 Eylül 2010 Çarşamba
Kuşlu Dekupaj Ahşap Boyama Tepsi
Ahşap boyama kursuna gittiğim dönemde elimden çıkan ilk ürün, bu zat-ı şahane olmuştu.
Eskitme modasının herşeyi kasıp kavurduğu bir zamanda böyle bir çalışma yapınca, acemiliğinde etkisiyle işin dozunu kaçırıp, tepsimi eskilikten pejmürde bir hale sokmuşum. Tepsiyi şimdi evimde kullanırken bunu daha da iyi anlıyorum:))
Yine de bu tepsiyi kullanmak, çelik tepsi kullanmaktan daha şık geliyor bana. Hatta şuanda çayımı kendime bu tepsiyle ikram ettim. Çiçekli kupam - kuşlu tepsim, çok doğal bir ortam :))
21 Eylül 2010 Salı
Çiçek Oyuncak
Annemin evdeki artık kumaş ve düğmeleriyle yaptığım bu çiçeğin adı Armut:) Çiçeğin yapraklarını kesmeye başladığım sırada, annem kalıbımın şekline bakarak, "armut mu yapacaksın"dedi ve böylece eserin adı da konulmuş oldu:)
Diktiğim oyuncakların kalıbını ezbere çizip, kesiyorum. Yapım aşamaları ise şöyle;
1. Önce çiçek yaprağı şeklinde kalıp hazırlayıp, 8 tane açık pembe, 4 tane koyu pembe, 4 tane lila toplam 16 tane(8 öntarafı, 8 arka tarafı için) yaprağı kumaşlardan kesiyoruz.
2. Sarı kumaştan da çay fincanı tabağı büyüklüğünde 2 adet yuvarlak kesiyoruz.
3. Yaprakları çift olarak dikip ters çeviriyoruz, içlerini elyaf dolduruyoruz. Elimizde 8 tane içi dolu yaprak oluyor.
4. Yaprakları yan yana koyup, dar kenarlarından teğelleyerek çiçek formu veriyoruz.
5. Göbeği için sarı yuvarlak kumaşın kenarına yarım cm.den teğelleyip, biraz büzüyoruz. Kenar kısımlarını püskül kalmaması için içe doğru katlayarak, gizli dikişle, çiçeğin göbeğine dikiyoruz.
6. Göbeğin içini elyaf doldurup, diğer sarı parçayı da aynı işlemle arka tarafa dikiyoruz.
7. Gözleri ve ağızı için ben düğme kullandım. Siz isterseniz dikişle göz ve ağız yapabilir ya da hazır satılan gözlerle oyuncağınızı tamamlayabilirsiniz.
Ben bu çiçekte oyuncak formu olsun diye yapraklarını birleştirmedim. Eğer istenirse yapraklar birleştirilerek yastıkta yapılabilir.
20 Eylül 2010 Pazartesi
Hediye Çanta Adrese Teslim
Çantanın sahibinin İlkuy olduğunu burdan sizlere duyurmuştum. Gönderme işini de hallettim. Çanta, sahibinin eline ulaştı çok şükür. Sahibi sevgili İlkuy çantayı güzel günlerde kullansın inşaallah.
Bende gündem yoğun bu aralar. Devamlı, bloğumu terkedilmiş gibi bırakmayacağım, ilgileneceğim desemde birşey muhakkak engel oluyor. Ben ve bloğum, yeni hayatımıza adapte olamadık tam olarak.:)
Neler mi yaptım? Çarşı-pazar gezdim, annemi ziyaret ettim. Ardından kayınpederim rahatsızlandı, acile kaldırıldı, bizi korkuttu biraz, onunla ilgilendik, çok şükür şimdi iyi, toparlandı.
Şimdi ise hayatımız yeniden rutine girdi. Kendime düzenli uğraşlar bulma gayretindeyim. Şuan arayış içindeyim, birkaç güne kadar netleşecek. Yeni bir hobi edinmek üzereyim, yüzümde kocaman bir gülümseme var :))
13 Eylül 2010 Pazartesi
Aplike Çiçekli Bohça
Etiketler:
aplike,
aplike bohça,
aplike tutkalı,
fuskanın atölyesi
8 Eylül 2010 Çarşamba
Kazanan Belli Oldu:))
Katılımın az olmasından dolayı herkese teşekkür ederim :)) Şaka bir yana katılımın az olması sayesinde çekilişi yapmak çok kolay oldu. Ama sevdim ben bu hediye verme işini. En kısa zamanda tekrarlama düşüncesindeyim. Bayramları beklemeye gerek yok :))
Evet bayanlar baylar bayram çekilişimiz sonuçlandı, kazanan belli oldu. 4 numaralı yorumun sahibi "İlkuy" çantanın sahibi oldu.
İlkuy hediyeni vakitlice sana ulaştırabilmem için fuska84@gmail.com adresine, bir an önce kendi adres bilgilerini gönderirsen sevinirim. Çantayı iyi günlerde kullanmanı dilerim.
Yorum yapan arkadaşlar, katılımlarınızdan dolayı hepinize teşekkür ederim. Belki bayramda görüşemeyiz. Şimdiden bayramınızı tebrik ederim.
3 Eylül 2010 Cuma
Bayram Hediyesi
Uzuuuunca bir aradan sonra yeniden merhaba.
Evlilik, balayı, davetler derken bu koşuşturma içerisinde, sitemi terkedilmiş gibi bıraktığımı farkındayım. Ama yoğunluklarla yorgunluklar bir araya gelince, bu boşluk kaçınılmaz oldu. Bu yüzden bayramı da vesile kılıp, yarım elma gönül alma babından bir özür hediyesi postu yayınlıyorum.
Bu küçük çanta gençler ve kendini genç hissedenlere hitap edecek şirin bir aplike çalışması. Omuzdan çarpraz takılabilcek uzunlukta sapı ve kırmızı bir astarı var :))
Çantaya sahip olmak isteyenler buraya yorum bırakabilirler. Bu post salı günü saat 23:00 e kadar yoruma açık kalacak. Daha sonra yorum bırakanların arasından çekeceğim kurayla, çantanın gideceği adresi belirleyeceğim. Çarşamba günü de hediyemi kargoya vereceğim.
Kafa karışıklığı olmaması için çekiliş sonuna kadar yeni post eklemeyeceğim. Hediyemin kime gideceğini şimdiden merak ediyorum :)
Herkese kucak dolusu sevgiler.
17 Temmuz 2010 Cumartesi
Evlilik Haberimiz:))
Siz bu satırları okurken ben çok uzaklarda, bir nikah masasında, hayat arkadaşım olarak seçtiğim adama "Evet" diyor olacağım....
(Dikkat bu bir otomatik mesajdır. Ve özellikle 17 Temmuz 2010 cumartesi saat 17:10'da yayınlanmıştır :))
Kına gecem
Uzun zamandır evlilik hazırlıklarım yüzünden siteyi güncelleyemedim. Ama yavaş yavaş sona yaklaşıyoruz. Bundan sonra böyle uzun aralar vermeyeceğim inşaallah.
Dün akşam kına gecem vardı. Bizim kızlarla kınnalarımızı yaktık poz verdik.
Kına gecem çok güzel geçti. Şimdiye kadar gördüğüm en kahkahalı kına gecesiydi. Kızlar gülmekten "yüksek yüksek tepelere" yi söyleyemediler. Ben de eşlik etmek zorunda kaldım, kırmızı kına örtüsünün altından :))
Kına yakılırken gülenlere gülmekten ağlayamadım :)) Bütün günlerimiz gülerek geçsin. Allah'ım hiçbir zaman ağlatmasın.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)










