30 Kasım 2010 Salı

Keçe Gelincik Çiçeği

  

Evdeki malzemelerle gelincik çiçeği yapmaya kalkınca projem yarım kaldı. Sınırlı sayıdaki siyah boncuğum sadece bir gelincik çiçeği yapabildi. Kısa zamanda siyah kum boncuk tedarik edip, çokça çiçek yapmam lazım.  Şimdilik broş olarak yakamı süslüyor. Projemin bitmiş hali yakında sizlerle:)))

 

29 Kasım 2010 Pazartesi

İkiz Kuşlar ya da İkizlere Kuşlar


İkiz yeğenlerim için hazırladığım ikiz kuşlar. Aynı kalıpla çalıştığım halde biri diğerinden biraz daha küçük oldu. Tıpkı benim yeğenlerim gibi. Zeynep'le Zehra ikiz olmalarına rağmen, Zeynep biraz daha minik bir kız.

Bu çalışmayı onların bir kıyafetlerini süslemek için kullanacağım. Çok yakında burda...

16 Kasım 2010 Salı

Kurban Bayramı ve Bayram Etkinliği

Öncelikle herkesin Kurban Bayramını tebrik ederim. İnşaallah hepinizin bayramı güzel geçer. Ben yeni gelin olduğum için çokça yer gezip çokça insanla bayramlaşıyor olacağım. Bu yüzden buralara uğramam biraz zor. Ama kalbim hep burada.

Kurban bayramı vesilesiyle Yeni gelinin düzenlediği " Kalpleri bağlar kartpostallar" etkinliğimizin meyveleri karşınızda. Bana gelmesi gereken kart elime ulaşmadığı için yayınlayamıyorum. Kendi gönderdiğim kartlar huzurlarınızda...
İlk sırada "Sibel'in Hobi Dünyası"na gönderdiğim kart var.


İkinci kartta  "made in dali" ye doğru gitti.


Üçüncü kart etkinliğin evsahibesi "yeni gelin"e gitti.


3 arkadaşımdan da çok hoş, çok sıcak geridönüşler aldım. Üçü de çok zarifti. Bakalım bana kimden kart gelecek sabırsızlıkla bekliyorum.

15 Kasım 2010 Pazartesi

Keçe Çiçekler


Keçeden hazırladığım bu çiçekler bayramda iki minik kız kardeşin yakalarını süslüyor olacak. Sizlerle paylaşmak istedim.



12 Kasım 2010 Cuma

Yeni Hobim: Ebru Sanatı

Buradaki yazımda yeni bir hobi edinmek üzere olduğumu anlatmıştım. Ortaya çıkan ilk sanat eserleriyle karşınızdayız. Tabi bu sanata yıllarını veren ustaların yaptıklarınınkiyle uzaktan yakından ilgisi yok, çok amatörceler. Ama benim hayalimi gerçeğe dönüştürdükleri için ben onlara hayranım. 

Taa taaaaaaam.....
İşte Ebrunun temelini oluşturan battallar...



Beyin MR'ı gibi durduğuna bakmayın aslında Ebru sanatı :)


Bu  da serpme Ebru.



Bu da en son çalışmam gelgit Ebru.


Beğendiniz mi?

6 Kasım 2010 Cumartesi

Keçe Çiçekli Çantanın Detay Fotosu


Çantada kullandığım çiçeklerin detay çekim fotolarını yayınlar ve ben kaçarım. Hiçbirşey yapmadan benim kadar yoğun olabilen bir başka kişi daha var mıdır şu dünyada, bilmek isterim :))

30 Ekim 2010 Cumartesi

Keçe Çiçeklerle Çanta Süslemece :))

Bu aralar fena halde maymun iştahlılık krizim tutmuş durumda. Keçelerimin renk renk olması beni benden aldı  zaar :)) Keçeden bir sürü çiçekler kesip hazırladım ama daha nerede kullanılacakları belli değil. Mantarlarım daha son rutüşları için bekliyorlar. Bir yandan da kış geldi, örgü örmeyi canım çekiyor :))  Hatta başladım bile o da yarım beni bekliyor :)) 
Karmaşık duygular içindeyim elişlerime karşı. Bunların dışında veremli gibi ciğerlerime yapışmış kalmış öksürükle cebelleşiyorum ki, onu hiç sormayın :((

Bütün bu hengamenin içinden sıyrılıp, bitişe ulaşmış bir çalışmamı sizlere sunuyorum. Kendi çapında bir geri dönüşüm hikayesi :)) Böyle bir çantaydı ve kullanırken o yazıya gıcık oluyordum.




Şimdi böyle bir çanta...

Bir turkuaz sever olarak sonuçtan çok memnun kaldım. Artık gönül rahatlığıyla laptopumun çantası olarak kullanacağım bunu. 
(Farkındayım fotoğraf berbat görünüyor. Ama muşamba türü bir çanta olduğu için parladı. Profesyonel bir fotoğrafçı olmadığım için, benim nezdimde bunun çözümü yok. Adım  Hıdır, elimden gelen budur :)))

26 Ekim 2010 Salı

Keçe Mantar Taslakları


Hastalıktan ufak ufak sıyrılmaya başladım çok şükür. Böylelikle elim keçelerime değebildi :)) Ama anladım ki öyle uzaktan göründüğü gibi çok da kolay bir iş değilmiş keçe ile uğraşmak.
Keçe satın aldığım zaman zannettim ki, keçeleri kalıplara göre keserim, sonra da silikon tabancasıyla yapıştırırım olur biter. Dikkat edin dikmeye tenezzül bile etmiyorum, yapıştıracaktım, göyaaa.... Fekat kazın ayağı öyle değilmiş, böylelikle anlamış oldum.

Keçeleri sadece kesip bıraktığımda, yaptığım işlerin taslak gibi durduğunu gördüm. Mecburen kestiklerimi iğne iplik marifetiyle birleştirmeye koyuldum. Ve gördüm ki böyle çok daha güzel oldu. Bunu sizlerin de görmesi için işlenmiş ve işlenmemiş çalışmalarımı yanyana fotoğrafladım. Sizler de benim gibi mi düşünüyorsunuz?

25 Ekim 2010 Pazartesi

Sanatsal Çalışmalarım İçin Ön Hazırlık

Herşey hazır. Örülmüş çiçekler;

Yoyolar ve fuxicolar;


Keçe kalıplarım ve;
Kesilmiş keçeler, fakat;

ben de derman yok. Yılın ilk soğuk algınlığını yaşıyorum. Köhür köhür öksürmekten içim dışıma çıktı. Malzemelerim bana, ben malzemelerime bakıyorum. Bakalım ne zaman buluşuruz.

22 Ekim 2010 Cuma

Teneke Nakışı :))


Oldu evet sonunda bu da oldu. Ben evde oturmaktan kafayı sıyırmanın eşiğine gelince, teneke işlemeye de başladım. Allah sonumu hayır etsin. Şahsen ben iyi görmüyorum:))

Birkaç hafta evvel internette gezinirken, adını hatırlayamadığım yabancı bir sitede görmüştüm bunlardan. Takı tasarım malzemelerim annemde olduğu için, yapamamıştım. Salı günü anneme gidipte, bir yığın hobi malzememle eve dönünce, oturdum bunlardan yaptım. Ha bu arada bunlar nedir, ismi var mıdır bilmiyorum. Ben adını teneke nakışı koydum, onlara öyle hitap ediyorum, bu böyle biline :))


Yapılışı çok basit. Bildiğimiz delikli yüzük kasnağına nakış ipleriyle çeşitli şekiller işliyoruz. Hepsi bu. Ondan sonra da istediğiniz yerde değerlendirin.Ben şimdilik size fikir vermesi açısından bir yoyonun ve hazırladığım keçe çiçeğin ortasına yerleştirip, resimledim. Çiçek göbeği olarak çok hoş oldu. Tabi tek olarak da bir kazak yakasını hareketlendirebilirler. Tercih sizin. Bakalım ben ne yaparım.